Vzhledem k množícím se dotazům ohledně možnosti napojení D56 z Ostravy přímo na D48 ve směru na Nový Jičín (MÚK Olešná) uvádíme, že je potřeba se ohlédnout zhruba do 90. let minulého století, kdy byla problematika MÚK Olešná diskutována. V úvodu přípravy bylo zvažováno několik podob MÚK tak, aby co nejvíce vyhovovala výhledovým požadavkům dopravní sítě. Dále bylo potřeba koordinovat např. dopad do městské či předměstské zástavby, dopad do blízkých rekreačních oblastí, požadavky nejrůznějších sdružení, osadních výborů nebo také cenu samotného řešení.
Varianta, která byla zrealizována, je kompromisním řešením nejrůznějších variant. O této variantě D56 bylo mj. definitivně rozhodnuto územním rozhodnutím již v roce 2006. Stavba D56 získala v roce 2010 stavební povolení, část D48 následně v průběhu let 2009 – 2018 získala také všechna potřebná stavební povolení, které prošly nelehkým stavebním řízením se spoustou odvolání a žalob. Vejít do tohoto procesu s razantní změnou koncepce vedení D56 a MÚK D56 a D48, jenž by měla za následek změnu nejen stavebního povolení, ale i územního rozhodnutí a územní koncepce v dané lokalitě, by znamenala zastavení veškeré přípravy a obchvat by Frýdek-Místek nemusel mít ještě po mnoho let.
Dále si dovolujeme podotknout, že z Ostravy směrem na Brno je hlavní tranzitní trasou dálnice D1 nebo v případě směru z Ostravy – Hrabůvky i silnice I/58 směrem na Příbor. Tyto dva směry jsou stále dominantní z pohledu tranzitní dopravy. Obchvatem se vymisťuje prioritně tranzitní doprava (která neúměrně zatěžuje město F-M) směřujícími hlavními tranzitními směry tj. po stávající silnici I/48 na Český Těšín a od D56 na Slovensko (I/56).
Samozřejmě vnímáme zvyšující se nároky a potřeby veřejnosti i investorů v kraji, a možností chybějící směr doplnit, se zabýváme. Po dobudování obchvatu a jeho úplném zprovoznění chceme v rámci zkušebního provozu mj. vyhodnotit jednotlivé křižovatkové pohyby v rámci tohoto uzlu. Až na základě těchto podkladů by mohlo být přistoupeno k další projektové přípravě. Momentálně rovněž diskutujeme doplnění se zástupci města. Ale jak je uváděno i na začátku, doplnění chybějících ramen by však znamenal velký zásah jak do rekreační části F-M, tak do předměstské zástavby.